Det handler om DATA, og om hvordan man håndterer data i programmer. Det gør man ved at pakke dem ind i noget der kaldes for konstanter eller variabler. Og hvad det er for nogle skal vi se på i denne lektion.

Kender du typen

Nej det er ikke et tv program på en eller anden kanal jeg henviser til, det er selvfølgelig data typer jeg henviser til. Fordi når vi har noget data så er der forskel på hvad det er for noget data vi har med at gøre.

Og Swift programmeringssproget er det man kalder data type sikkert, og det betyder at man ikke kan blande data typer når man bruger disse som konstanter og variabler, og det kommer vi også til at se eksempler på i lektionen.

Hvornår bruger man konstanter og hvornår bruger man variabler

Det skal vi også forstå, og det kommer vil til at bruge en hel del tid på, også i øvelserne der følger med lektionen.

Hvad har en Kamel med kode at gøre

Dette finder vi også ud af i denne lektion da vi skal lære et koncept der hedder Camel Case.

Download øvelsesfilen

Til lektionen hører der en playgrounds øvelses fil med øvelser der hjælper dig til at forstå forskellen på konstanter og variabler.

002-Øvelser konstanter og variabler.playground